Finskar.





Finnarna våra ärkerivaler och grannar. har ni tänkt på hur jävla dryga finnarna låter när det öppnar munnen och börjar mummla på sitt mycket speciella språk. Som till exempel när jag åkte den mycket omtalade finlands färjan för ett par år sen då det kom fram en finsk dam och börja ragga på mig. Hon började att prata med mig i baren och jag satt dära som ett frågetecken och fattade inte ett jota, jag sa på engelska att jag inte snackar soumi,  och hon svarade med den sämsta finsk engelskan jag någonsin hört. its ok me tont spik suomi to cas im fram Skåne, sa hon och det var knappt att jag fattade då heller fast jag tror fortfarande inte att jag fattar. Skåne vad fan är det hmm kanske en by eller en stad i det tusen sjöarnas land finland. :)

Det är tur att man kan ha förståelse för varandra fast man inte fattar vad folk säger. Finskan bjöd mig på drinkar hela tiden och pratade om saker som jag inte fattade ett skit ut av, men det var bara sitta och hålla med. Dagen efter vaknade jag i en helt annan hytt än den som jag skulle sova i. Jag slog en blick runt i hytten som jag konstigt nog hamnat i av en slump, den var fylld med finska Äldre damer jag var livrädd  och sprang dära ifrån. Efter drygt en timmas letande hittade jag mitt sällskap som stod och hån flinade åt mig,  jag låtsades som om inget hade hänt men det hade det ju inte heller för allt var en bluff. Mina  vänner hade betalat ett gäng finska transvistiter för att de skulle gå in i min hytt och sova så att jag skulle bli skräckslagen, vilket jag mycket riktigt blev. Efter det har jag inte vågat åka finlands färjan med det sällskapet som jag denna gång åkt med..

dagens citat. Go away from my window, leave at you´re own choosen speed. (Jhonny Cash.)

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHAHAHA xD

2010-01-23 @ 23:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0