Mitt favvo djur.



                
Sjöpungen är mitt absoluta favoritdjur efter bävern förstås. Sjöpungen är som en lagom stor kulpåse med två slags ventiler. Den ena suger in vatten för att filtrera på näring, den andra sprutar ut vattnet när den fått i sig det den näring som  uptagits. den har en hjärna vilket gör att det ikke är en amöba. den gör i stortsätt samma rörelser för att ta sig från a till b. Efter några år när den känner att "hmm dessa rörelser kan jag i sömnen" så äter den upp sin egen hjärna. Ganska konstig liten figur men om jag vart en sjöpung så skulle jag också äta upp min hjärna. Jag menar vem fan vill bli kallad för sjöpung. Fast i mitt fall hade det säkert varit den enorme sjöpungen så det hade kanske inte varit helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0